θα έρθουν σε επαφή με τις ανάγκες των τοπικών κοινω- νιών και των φορέων τους όσο και την οικονομία σε εθνικό και τοπικό επίπεδο


ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ AEI
Μια ριζοσπαστική πρόταση
για αποφοίτους ΕΠΑΛ.
Τα Κ.Ε.Ε. έχουν την δυνατότητα να αποτε-
λέσουν μία ριζοσπαστική τομή στο χώρο
της επαγγελματικής μεταλυκειακής εκπαί-
δευσης που θα ωφελήσει τους νέους.
26.04.2018
Τσαφταρίδης


Μια νέα ριζοσπαστική πρόταση
της δημόσιας δωρεάν μεταλυ-
κειακής εκπαίδευσης από τα
ΑΕΙ αποτελούν και τα Κέντρα
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
με διετή διάρκεια και πολύ ενδι-
αφέρουσες ειδικότητες. Τα Κ.Ε.Ε.
εισάγονται για πρώτη φορά στην
δημόσια δωρεάν τριτοβάθμια
εκπαίδευση και πρόκειται για
μια εμβληματική δομή υπό την
άμεση εποπτεία και καθοδήγηση
του ΑΕΙ παρέχοντας πιστοποίηση
ευρωπαϊκών επαγγελματικών
προσόντων.
Για το θέμα αυτό είχαμε μια πολύ
ενδιαφέρουσα συνάντηση – συζή-
τηση με τον συμπατριώτη μας Δρ.
Νικόλα Τσαφταρίδη, συνεργάτης
του Υπουργού Παιδείας Κώστα
Γαβρόγλου, μέλος της Διοικούσας
Επιτροπής του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπι-
κό στο Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Συνέντευξη στο Β. Μούτσιο
ΕΡ.: Ακούμε για αλλαγές στον
χάρτη των ΑΕΙ και τις διετείς
δομές. Η έλλειψη ενημέρωσης
λειτουργεί ως μέσο παραπλη-
ροφόρησης;
ΑΠ.: Με τις προτεινόμενες αλ-
λαγές στον χάρτη των Ανώτατων
Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έχει γί-
νει πολύ συζήτηση από τις τοπικές
κοινωνίες για τις διετείς δομές. Η
έλλειψη ενημέρωσης, αλλά πολλές
φορές και παραπληροφόρησης,
δημιουργούν στρεβλές εικόνες
για τους σκοπούς, τις αξίες και την
σπουδαιότητα των Κέντρων Επαγ-
γελματικής Εκπαίδευσης υποτιμώ-
ντας στην ουσία μια πανεπιστημια-
κή δομή.

ΕΡ.: Σε ποιους απευθύνεται
κατά κύριο λόγο;
ΑΠ.: Απευθύνεται στους/στις απο-
φοίτους των ΕΠΑΛ οι οποίοι/ες
εντάσσονται σε αυτές τις διετείς δο-
μές χωρίς εξετάσεις και παρέχουν
διπλώματα επίπεδου 5 του Εθνικού
και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσό-
ντων. Αυτό σημαίνει ότι αποφοι-
τώντας από το διετές πρόγραμμα
σπουδών θα έχουν και το δίπλωμά
τους και όχι ένα απλό πιστοποιητι-


κό φοίτησης, χωρίς να χρειάζεται
να εξεταστούν επιπλέον από άλλο
φορέα πιστοποίησης προσόντων,
εκτός του ιδρύματος όπου σπού-
δασαν.
ΕΡ.: Μιλάμε και για Ευρωπαϊκή
πιστοποίηση επαγγελματικών
γνώσεων;
ΑΠ.: Ίσως το πιο σημαντικό, είναι
ότι η πιστοποίηση των επαγγελματι-
κών τους γνώσεων και δεξιοτήτων
έχει και Ευρωπαϊκή αναγνώριση
γεγονός που καθιστά τους απο-
φοίτους όχι απλώς εμπειροτέχνες
αλλά τυπικά και ουσιαστικά προσο-
ντούχους στην εγχώρια και διεθνή
αγορά εργασίας. Ο αείμνηστος
συντοπίτης μας Γιάννης Παντής για
να καταλάβει ο κόσμος τι σημαίνει
πιστοποίηση έφερνε ως παράδειγ-
μα τους τεχνικούς ηλεκτροσυγκολ-
λητές που απαιτούνται, για την κα-
τασκευή του αγωγού ΤΑΡ, οι οποίοι
είναι δυσεύρετοι και περιζήτητοι.
ΕΡ.: Δηλαδή μαθαίνουν μόνο μια
“τέχνη” ή και κάτι παραπάνω;
ΑΠ.: Ακριβώς επειδή πρόκειται
για ακαδημαϊκή μονάδα του κάθε
ΑΕΙ η παροχή γνώσεων και δεξι-
οτήτων στους φοιτητές του δεν
περιορίζεται σε πρακτικό επίπεδο
αλλά στηρίζεται σε ένα θεωρητικό
υπόβαθρο το οποίο τους δίνει την
δυνατότητα να μπορούν να παρα-
κολουθούν τις εξελίξεις στον τομέα
τους. Ουσιαστικά δεν μαθαίνουν
απλώς μια “τέχνη” αλλά αποκτούν
και τα επιστημονικά-θεωρητικά
εργαλεία που μπορούν να την εξε-
λίξουν. Για αυτό αναφέρεται με σα-
φήνεια η βαρύτητα που δίνει το ΑΕΙ
στη δημιουργία του Κ.Ε.Ε. και στις
διετείς δομές που προτείνονται.
ΕΡ.: Και σε ότι αφορά
τη διοίκηση κάθε ΚΕΕ;
ΑΠ.: Κάθε Κ.Ε.Ε διοικείται από
5μελές όργανο, στο οποίο πρόε-
δρος είναι ο Αντιπρύτανης Ακαδη-
μαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής
Μέριμνας, με αναπληρωτή του τον
Αντιπρύτανη Έρευνας και Διά Βίου
Εκπαίδευσης. Επίσης 3 μέλη ΔΕΠ
(καθηγητών) με τους αναπληρωτές
τους και αυτά μέλη ΔΕΠ και τέλος
τον αντίστοιχο Διευθυντή της κάθε
Διετούς Δομής. Το Συμβούλιο ειση-
γείται στη Σύγκλητο προς έγκριση
το πρόγραμμα σπουδών, εποπτεύει
τη λειτουργία τους και συντάσσει
κάθε χρόνο έκθεση απολογισμού
έργου του η οποία αφού εγκριθεί
από τη Σύγκλητο κοινοποιείται στον
Υπουργό Παιδείας.
ΕΡ.: Μιλάμε για παροχή υψηλής
ποιότητας εκπαίδευσης;
ΑΠ.: Γίνεται σαφές ότι ο σκοπός
των Κ.Ε.Ε. των ΑΕΙ είναι η παροχή
υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης,
με την δημιουργία επαγγελματιών
υψηλών προσόντων απαραίτητων
για την παραγωγική ανασυγκρότη-
ση της χώρας. Ας μην ξεχνάμε ότι
τέτοιες δομές λειτουργούν ήδη σε
αρκετές χώρες με μεγάλη επιτυχία
όπως στη Γαλλία, προσφάτως στην
Αγγλία και ήδη θεσμοθετούνται
αντίστοιχες δομές στη Γερμανία.
ΕΡ.: Τελικά ποιοι
θα έχουν οφέλη από τα Κ.Ε.Ε;
ΑΠ.: Μπορούμε να θεωρήσουμε
ότι τα Κ.Ε.Ε. έχουν την δυνατότητα
να αποτελέσουν μία ριζοσπαστική
τομή στο χώρο της επαγγελματι-
κής μεταλυκειακής εκπαίδευσης
που θα ωφελήσει τους νέους με
σύγχρονης λογικής επαγγελματική
εκπαίδευση.
Επίσης τις οικογένειες τους αφού
θα είναι δωρεάν και με μόνο κρι-
τήριο εισαγωγής το απολυτήριο
του ΕΠΑΛ. Επιπλέον, θα ωφελήσει
τόσο τα ίδια τα ΑΕΙ που μέσω των
διετών δομών θα έρθουν σε επαφή
με τις ανάγκες των τοπικών κοινω-
νιών και των φορέων τους όσο και
την οικονομία σε εθνικό και τοπικό
επίπεδο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

άδεια άσκησης επαγγέλματος Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Το ανώτατο όριο ηλικίας πρόσληψης ή διορισμού στο Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α. και των δύο βαθμών.

4. ΕΜΠΕΙΡΙΑ (ΤΡΟΠΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ)